K o n f e r e n z b e i t r ä g e

S. Berndl, A. Kleimaier: Influence of the U-core geometry on the torque behavior of scalable axial flux motors
26th Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion (SPEEDAM), Sorrento, June 2022

J. Wituski, A. Kleimaier: GaN Leistungsmodul mit IMS Substrat für eine 3-Level-Flying-Capacitorschaltung an 800V DC
Fachbeitrag, 3. Symposium Elektronik und Systemintegration (ESI), HAW Landshut, April 2022

S. Berndl, A. Kleimaier: Encapsulated Air Cooling System for Scalable Axial Flux Motors
35th International Conference on Electrical Drives and Power Electronics (EDPE), Dubrovnik, Sept. 2021

S. Berndl, A. Kleimaier, R. Kennel: Verification of the Analytical Torque Calculation and Active Weight Optimization for a Scalable Axial Flux Motor
23rd European Conference on Power Electronics and Applications (EPE'21 ECCE), Virtual/Online, Sept. 2021

S. Berndl, A. Kleimaier: Comparison Between Different Air Gaps and Rotor Magnet Geometries of a Scalable Axial Flux Motor with Standard Core Laminations
10th International Electric Drives Production Conference (EDPC), Virtual/Online, Dec. 2020

A. Kleimaier: Optimierung des Systemverhaltens eines Axialflussmaschinenantriebs durch Rotorgeometrieanpassung
Fachbeitrag, 2. Symposium Elektronik und Systemintegration (ESI), HAW Landshut, April 2020
URL: https://opus4.kobv.de/opus4-haw-landshut/frontdoor/index/index/docId/219

A. Kleimaier: Vergleich von Axial- und Radialflussmaschine bei modularer Bauweise mit U-Kernblechen
11. Tagung Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge (hdt), Würzburg, Sept. 2019

T. Huber, A. Kleimaier, R. Kennel: Centralized Short-Circuit Detection for Multiphase Inverters
International Exhibition and Conference for Power Electronics, Intelligent Motion, Renewable Energy and Energy Management (PCIM Europe), Nuremberg, May 2019

A. Kleimaier: Skalierbare Axialflussmaschine mit Standardkernblechen für den Eisenkreis (Scalable Axial Flux Motor with Standard Core Laminations)
10. Expertenforum Elektrische Fahrzeugantriebe - Internationale Konferenz für elektrische Fahrzeugantriebe und Elektromobilität, Stuttgart, Sept. 2018

T. Huber, A. Kleimaier, S. Polster, O. Mathieu: Low Inductive SiC Power Module Design Using Ceramic Multilayer Substrates
International Exhibition and Conference for Power Electronics, Intelligent Motion, Renewable Energy and Energy Management (PCIM Europe), Nuremberg, June 2018

T. Huber, A. Kleimaier: Novel SiC Module Design - Optimised for Low Switching Losses, Efficient Cooling Path and Low Inductance
10th International Conference on Integrated Power Electronics Systems (CIPS), Stuttgart, Mar. 2018; ISBN 978-3-8007-4540-1, Proceedings PP. 571-576.

T. Huber, A. Kleimaier: Low inductive power module design for tractive systems
EVS30 – Electric Vehicle Symposium & Exhibition, Stuttgart, Okt. 2017

A. Kleimaier: Traktionsmotor in Axialflussbauweise mit U-Kernblechen für den Statoreisenkreis
10. Tagung Elektrische Antriebstechnologie für Hybrid- und Elektrofahrzeuge (hdt), Würzburg, Sept. 2017

T. Huber, A. Kleimaier, R. Kennel: Ultra-low inductive power module design with integrated common mode noise shielding
19th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE’17 ECCE) Warsaw, Sept. 2017

T. Huber, A. Kleimaier: Einsatz von diskreten SiC-Halbleitern in Drehstromwechselrichtern für ein Rennfahrzeug
5. Landshuter Symposium Mikrosystemtechnik, Landshut, März 2016

R. Kennel, J. Bauer, A. Kleimaier: Sensorless Observer Based Hysteresis Control of a Trans-verse Flux Machine at Full Speed Range
17th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE 2015), Geneva, Switzerland, Sept. 2015

J. Bauer, A. Kleimaier: Observer Based Sensorless Predictive Hysteresis Control of a Transverse Flux Machine
17th International Conference on Electrical Machines and Systems (ICEMS), Hangzhou, China, Oct. 2014

J. Bauer, A. Kleimaier: Sensorless Observer Based Hysteresis Control of a Transverse Flux Machine at Low Speed
4th International Electric Drives Production Conference and Exhibition (EDPC), Nuremberg, Germany, Oct. 2014

J. Bauer, A. Kleimaier: Modeling a Transverse Flux Machine Representing Effects Relevant for Sensorless Control
XXIth International Conference on Electrical Machines (ICEM), Berlin, Germany, Sept. 2014

A. Ivanov, C. Faber, A. Kleimaier: Modelle zur Auslegung von Bändchen-Bondverbindungen
4. Landshuter Symposium Mikrosystemtechnik, Landshut, März 2014

A. Kleimaier, B. Hoffmann: The newly developed axial flux motor "Dynax" – Control and operation in automotive power trains
International Exhibition & Conference for Power Electronics, Intellegent Motion and Power Quality (PCIM) Nuremberg, Germany, May 2011

A. Kleimaier, B. Hoffmann, A. Scherer: Duplex pulse controlled inverter with a film capacitor DC-link
5th International Conference on Integrated Power Electronics Systems (CIPS), Nuremberg, Mar. 2008

B. Hoffmann, A. Kleimaier: Kompakte Elektroantriebe für Hybridfahrzeuge
3. Braunschweiger Symposium "Hybridfahrzeuge und Energiemanagement", Braunschweig, Feb. 2006

A. Kleimaier, D. Schröder: Optimal Control and Emission Behaviour of a Hybrid Powertrain
CVT 2002 Congress, Forum Hotel, Munich, Germany, Oct. 2002; VDI Berichte Nr. 1709, S. 603-621.

A. Kleimaier, D. Schröder: An Approach for the Online Optimized Control of a Hybrid Powertrain
7th Int. Workshop on Advanced Motion Control (AMC), Maribor, Slovenia, Jul. 2002; Proceedings PP. 215-220.

A. Kleimaier, D. Schröder: Optimal Rating of the Electric Drive in a Hybrid Vehicle
2nd International Conference on Integrated Power Systems (CIPS), Bremen, Germany, June 2002.

A. Kleimaier, D. Schröder: The Autark Hybrid Vehicle - Optimal Engine Operation
18th International Electric Vehicle Symposium (EVS 18), Berlin, Germany, Oct. 2001

A. Kleimaier, D. Schröder: Optimized Design and Control of a Hybrid Vehicle with CVT
1st IFAC Conference on Mechatronic Systems, Darmstadt, Germany, Sept. 2000; Proceedings, pp. 197-202.

A. Kleimaier, D. Schröder: Design and Control of a Hybrid Vehicle by Optimal Control Theory
4th Int. Power Electronics Conference (IPEC), Tokyo, Japan, April 2000; Proceedings, vol. 4, pp. 2186-2191.

A. Kleimaier, D. Schröder: Optimization Strategy for Design and Control of a Hybrid Vehicle
6th International Workshop on Advanced Motion Control (AMC), Nagoya, Japan, Mar. 2000.

A. Kleimaier, D. Schröder: Dynamisch optimierter Fahrzyklus ­- Ergebnis für den Autarken Hybrid
VDI Fachtagung Hybridantriebe, Garching, Germany, Feb. 1999; VDI-Berichte Nr. 1459, S. 385-394.


W e i t e r e   V e r ö f f e n t l i c h u n g en

A. Kleimaier: Modulare Axialflussmaschine für hohes Drehmoment
e & i Elektrotechnik und Informationstechnik 140, S. 366–374, April 2023
URL: https://doi.org/10.1007/s00502-023-01133-5

A. Kleimaier: Modellierung der PMSM im uvw-System
Arbeitsbericht, Hochschule Landshut, Jan. 2021
URL: https://opus4.kobv.de/opus4-haw-landshut/frontdoor/index/index/docId/266

A. Kleimaier: Entwicklungspotential der Modularen Axialflussmaschine "AxMDM"
Forschungsbericht, Hochschule Landshut, Feb. 2019
URL: https://opus4.kobv.de/opus4-haw-landshut/frontdoor/index/index/docId/56

A. Kleimaier: Optimale Betriebsführung von Hybridfahrzeugen
Dissertation, Lehrstuhl für elektrische Antriebssysteme, Technische Universität München, Jan. 2004
URL: http://mediatum.ub.tum.de/doc/601591/601591.pdf


P a t e n t e

DE102017101962B4 (Patent) Permanenterregte Synchronmaschine mit Scheibenrotor
Anmelder: Hochschule Landshut, Feb. 2017 - Erfinder: A. Kleimaier

EP2532084B1 (Patent) - Elektronische Baugruppe zum Schalten elektrischer Leistung
Anmelder: Compact Dynamics GmbH, Jan. 2011 - Erfinder: A. Gründl, B. Hoffmann, A. Kleimaier

DE102007046324A1 (Anmeldung) - Verpolungsschutzschaltung
Anmelder: Compact Dynamics GmbH, Sept. 2007 - Erfinder: Erfinder: A. Gründl, B. Hoffmann, A. Kleimaier

DE102007021978B4 (Patent) - Aktives Kompensationsfilter
Anmelder: Compact Dynamics GmbH, Mai 2007 - Erfinder: Erfinder: A. Gründl, B. Hoffmann, A. Kleimaier


A u s z e i c h n u n g e n

E.ON Energie Wissenschaftspreis 2006

Hermann-Appel-Preis 2005, Fachgebiet Antriebsstrangentwicklung, 3. Platz

Student Encouragement Award, IPEC-Tokyo 2000


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